قیمت سنگ ساختمانی

معرفی انواع سنگ ساختمانی

در ایران با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی از نماهای مختلفی مانند نمای شیشه ای، نمای کامپوزیت، نمای چوبی و نمای سنگی استفاده می کنند، اما بیشترین مصالحی که اغلب از دیرباز از آن استفاده می کرده اند، سنگ بوده است که بر اساس تنوعی که از این مصالح ساختمانی وجود دارد هر یک دارای ویژگی هایی هستند. نمونه های از انواع سنگ ساختمانی که بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی و نما سازی کاربرد دارند عبارتند از سنگ تراورتن، گرانیت، سند استون (ماسه سنگ) و سنگ نمای چینی.


قیمت سنگ ساختمانی

سنگ تراورتن

یکی از پر طرفدار ترین و پر کاربرد ترین سنگ ساختمانی در نما سازی، سنگ تراورتن است که از انواع سنگ های رسوبی و آهکی است. به طور طبیعی معمولا در رنگ های کرم، سفید، برنزه تیره و روشن، قرمز و خاکستری وجود دارد. هرچه رنگ سنگ های تراورتن روشن تر و سفید باشد به معنای این است که نا خالصی در آن کمتر است و از مرغوبیت بهتری برخوردار است.


مزایای انواع سنگ تراوتن

سنگ تراورتن به دلیل وجود خلل و فرج باعث افزایش چسبندگی می شود.

به دلیل چگالی پایین در سنگ های تراورتن وزن آن ها در نصب کاهش پیدا می کند.

جذب آب پایینی دارد.

تنوع در رنگ آن بالا است.

معایب انواع سنگ تراورتن

سنگ تراورتن بر اثر قرار گیری تابش خورشید، رنگ خود را از دست می دهد.

مقاومت سایشی پایینی دارد و در سطح خود دارای سوراخ های ریزی است.

قیمت سنگ ساختمانی


سنگ گرانیت

از دیگر سنگ هایی که در نما سازی از آن استفاده می شود، سنگ گرانیت است و از دسته سنگ های آذرین قرار دارد. سنگ های گرانیت به طور طبیعی در رنگ های سفید، صورتی و خاکستری هستند و ممکن است رنگ آن ها با توجه به کانی موجود در آن متفاوت نیز باشد.


مزایای انواع سنگ گرانیت

در برابر نفوذ آب مقاوم اند.

در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند.

معایب انواع سنگ گرانیت

به دلیل هزینه سنگین استخراج و برش، نسبتا گران تر از دیگر سنگ ها است.

چسبندگی بسیار پایینی دارد.

قیمت سنگ ساختمانی

سنگ سند استون

سنگ سند استون یا ماسه سنگ از انواع سنگ های رسوبی آهکی هستند. این سنگ ها در اثر مرور و گذشت زمان در اثر رسوب کردن مواد معدنی مانند رودخانه ها و دریا ها به وجود می آیند. سند استون ها به دلیل وجود نا خالصی موجود در کانی ها رنگ های متنوعی دارند که در رنگ های قهوه ای، زرد، قرمز، خاکستری و صورتی و سیاه دیده می شوند.


مزایای انواع سنگ سند استون

به علت تخلخل زیاد جذب آب بالایی دارد.

در برابر یخ زدگی بسیار مقاوم است.

معایب انواع سنگ سند استون

چسبندگی خوبی با ملات ندارد و حتما باید از روش اسکوپ کردن در نصب آن استفاده شود.

در ihome بیشتر بخوانید: فروشگاه‌های اینترنتی مصالح و لوازم ساختمانی، به روزترین قیمت‌ها را اینجا ببینید!


قیمت سنگ ساختمانی

سنگ چینی

سنگ چینی یکی از انواع سنگ های مرمریت است و از بلور های سفید و خاکستری تشکیل شده است که قابل رویت است. در برخی انوع سنگ های چینی، کوارتز هم وجود دارد. هرچه میزان کوارتز موجود در سنگ چینی بیشتر باشد، میزان سختی سنگ نیز بالا تر می رود.


مزایای انواع سنگ چینی

دارای درخشندگی و شفافیت بالا است.

سختی بسیار بالایی دارد.

مقاومت در برابر جذب آب آن بالا است.

معایب انواع سنگ چینی

تنوع رنگ آن کم است.

در اثر مجاورت با هوا رنگ آن به مرور تغییر می کند.

خاصیت اتصال و چسبندگی آن پایین است و برای نصب حتما باید از روش اسکوپ کردن استفاده شود.

قیمت سنگ ساختمانی

راهنمای خرید و نصب انواع سنگ ساختمانی

هنگامی که برای ساختمانی در حال ساخت می خواهید نمای سنگ انتخاب کنید، خوب است که نکاتی را قبل از اقدام به خرید بدانید و در نظر بگیرید. دانستن این نکات قبل از خرید سنگ ساختمانی باعث می شود که ضرر مالی نکنید و از انتخابی که کرده اید پشیمان نشوید.


سنگی که انتخاب می کنید بهتر است متناسب با شرایط جوی و آب و هوای منطقه باشد. برای مثال سنگی که در نمای منطقه ای سردسیر و مرطوب نصب می شود، باید دارای تخلخل کم باشد. زیرا ممکن است بر اثر سرما و یخبندان متلاشی شود و یا در مناطقی که وزش باد و طوفان زیاد است، سنگی که انتخاب می کنید باید دارای مقاومت سایش بالایی باشد.

ترکیب کانی در سنگ را باید بدانید زیرا که کانی های مضری مانند آهن باعث می شود سنگ در برابر آب و هوا و طوبت اکسیده شود و خیلی زود فرسوده شودو همین عامل باعث تخریب سنگ در مدت کوتاه می شود.

سنگ باید چسبندگی خوبی با ملات داشته باشد.

رنگ آن باید در اثر تابش نور خورشید مقاوم باشد و ثبات داشته باشد.

توجه به ترک نداشتن سنگ از نکات بسیار مهم است. برای پی بردن به اینکه سنگ عاری از ترک باشد می توانید پس از ضربه زدن به سنگ با شئی فلزی یا سنگی صدایی شبیه ضربه زدن به شیشه از آن شنیده شود.

در نظر بگیرید که با توجه به اختلاف دمای شب و روز و همچنین تغییر فصل و در نتیجه انبساط و انقباض اگر فقط از روش نصب با دوغاب و سیمان استفاده شود، ممکن است خیلی دوام نداشته باشد و پایدار نباشد. برای جلوگیری از این کار می توانید از روش اسکوپ کردن یا خشکه چینی استفاده کنید تا از ریزش سنگ ها جلوگیری شود.

نکته ای از ihome:


 روش اسکوپ کردن: در پشت سنگ شیاری نازک ایجاد می شود و پایه های آن با استفاده از ملات در پشت سنگ درگیر می شود و همی امر مانع از افتادن و سقوط سنگ است.

روش خشکه چینی: با این روش با استفاده از پروفیل و نبشی های فلزی پشت سنگ را شاسی کشی می کنند که سنگ را بر روی شاسی به وسیله گیره محکم می کنند.

قیمت سنگ ساختمانی


بورس خرید انواع سنگ ساختمانی

برای خرید انواع سنگ ساختمانی در تهران در مناطق مختلف می توانید مراجعه نمایید. در جنوب تهران می توانید به خیابان فدائیان اسلام، در منطقه غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی، مرزداران و بازار سنگ اتوبان حکیم و همچنین در شمال تهران به بزرگراه بابایی و یا بازار سنگ صدر واقع در لویزان مراجعه کنید.


قیمت سنگ ساختمانی

جدول قیمت انواع سنگ ساختمانی

سنگ های ساختمانی بر اساس ابعاد و همچنین درجه 1یا 2 بودن آن ها قیمت های متفاوتی دارند در جدول زیر به بررسی بخشی از قیمت سنگ ساختمانی و قیمت سنگ نما پرداخته ایم که خرید را برای شما آسان تر کند.


انواع سنگ نمای ساختمان

فروشگاه نام سنگ مدل | کد محصول قیمت هر متر مربع (تومان)رانیت سفید نظنز | PG001 48.000


تراورتن سفید ترامبت سفید | T020 90.000



تراورتن کرم | T012 50.00



گچینی سفید الیگودرز | P012 50.000



چینی الیگودرز| P013 58.000



دیجی سنگ تراورتن سفید دره بخاری 220.000



یزد 95.000



گرانیت قرمز یزد 120.000



قرمز زنجان 250.000



برگرفته از:blog.ihome.ir


ابرسنگ سارینا


((ابرسنگ سارینا لباس فاخر ساختمان شما))